2013. május 25., szombat

Guild Wars (2005)


Az ArenaNet fejlesztői nem bíztak semmit a véletlenre: hajdan a Blizzard berkeiben dolgoztak ahol többek között a Battle.net és a World of Warcraft fejlesztése közben igen releváns tapasztalatokat szereztek, hogy összerakjanak egy játékot. A játékot, ahol a "farmoló" játékosok nem tudnak előnyhöz jutni az alkalmi játékosokkal szemben, ahol nincs havidíj, és ahol a gondolkodás és a taktika többet ér mint az eszetlen gyilkolászás...lássuk mi vált valóra mindebből!


MMORPG (?)

Hajdanán mit sem mondott nekünk ez a rövidítés, ma azonban már minden játékos kedvű számítógéptulaj ismeri. MMORPG, azaz Massive Multiplayer Online Role-Playing Game (levegő!). Hadd gyarapítsam én is a suta magyar fordítások táborát eggyel: marhára többjátékos szerepjáték! Bizony, ennek a lényege amit a név is sejtet: nagyon sokan játszunk az interneten egy szerepjátékban, a legtöbb esetben valami középkori fantasy világban, ahol cuccokat gyűjtögetünk, képességeket fejlesztgetünk, kinézetünket variáljuk és esetleg még szocializálódunk is.

A köztudatba ez a típus a World of Warcraft révén vonult be és máig a legtöbbünk erre gondol a szó hallatán. Sikerét nagyon sokan akarták meglovagolni, ám mérhető minőségű játékot amely a játékosok szívébe lopta magát, és üzletileg sem lett kudarc...olyat nem sokaknak sikerült az asztalra tenniük. Ezen kevesek egyike a Guild Wars.

Bevezető

A sikerhez minden adott: ex-Blizzardos fenegyerekek, fantasy világ, MMORPG ami köztudottan nagyon pörög (hogy ebből mennyi bukik el és hány lesz sikeres végül, az már más téma), szép grafika, egyedi játékmechanizmus és Jeremy Soule (róla majd a zenéknél később!).

Azt tudni kell, hogy a játék alapos tesztelési fázis után jött ki, és mivel internetes játék, folyamatos frissítések pofozták helyre (volt is idejük rá ugyebár hiszen már 2011-et írunk). Olyannyira, hogy ma már rá sem ismernénk a kezdeti képekből a játékra. Vadásztam nagyon régi screenshot-okat még az alfa verzióból (a béta egyébként már nagyjából a mai kinézettel rendelkezett). Elrettentésül, ilyen volt:

 


És ilyen lett:
 


Természetesen a legfrissebb változatot fogom megnézni, hiszen mindenki ezt kapja aki most megveszi a játékot, és nem a 2005 előtti alfa verziót (hála égnek!).

Első benyomások

Ha megvásároltuk a játékot, nincs más hátra mint bedobni a lemezt és feltelepíteni. Miután ezzel megvagyunk, jöhet a "második telepítés", amely minden internetes játék utálatos része: az update, azaz a frissítés. Óriási piros pont, hogy a játék kliense csak a legalapvetőbb fájlokat tölti le azonnal, és utána be is léphetünk, majd a háttérben ill. menet közben kisebb töltésekkel szedi le a teljes tartalmat!
Természetesen akármikor is jött ki a korong, biztos hogy azóta változott a játék és szinkronizálnunk kell a saját telepítésünket. Hogy ne kelljen később ezt újra végigcsinálni, lementhetjük a játék mappájából a tekintélyes (sok GB) méretű gw.dat fájlt, amit később elég ha bemásolunk a friss telepítésbe, és máris visszakapjuk a .dat fájl verzióját. Így is esélyes egy kis frissítés, de sokkal kevesebb szükséges.
Elindítva rögtön felcsendülnek a kiváló dallamok, és a háttérben egy részletet látunk a játék tájai közül, a kezelőfelület átlátható és ízléses, várhatóan rögtön megjön a harci kedvünk (amit lehetőleg majd a játékban vezessünk le).

Regisztrálnunk kell a játékba, majd csináljunk egy karaktert (ugye hogy is kezdődhetne másképp egy szerepjáték?). Van pár különböző arc, hajviselet, hajszín, bőrszín, ruhaszín, tejsz...ja az nem, szóval sok minden. Adnunk kell neki egy nevet, amelynek két részből kell állnia, úgy mint a valóságban.
Azonban ennél fontosabb a karakter kasztjának (itt "profession") kiválasztása. Az alapjátékban lehetünk: warrior (harcos), monk (pap), ranger (természetjárónak lehetne talán fordítani de leginkább természetközeli íjászt kell érteni rajta), elementalist (négy őselem mágusa), necromancer ("fekete mágus" aki a túlvilági erőket hívja segítségül), és egy egyedi kaszt, a mesmer (leginkább átkokkal, illúziókkal és erős kontroll mágiákkal foglalkozik). A Factions kiegészítőben ez bővült az assassin (tőrökkel, álcázással, lesből támadós-hátbaszúrós) és a ritualist (spirit idézős vagy varázsolgatós, támogató és gyógyító mágiái is vannak) karakterekkel. Később a Nightfall-ban pedig a dervish (istenszolga, szent harcos de az arab világ ihletéséből, aki kaszájának széles csapásaival és mágiáival térít) és a paragon (a vezető szerepet betöltő "példakép", aki támogatja a csapattársait különféle csatakiáltásokkal és más képességekkel) kaszttal.

Választanunk kell, hogy RPG (roleplaying) vagy PVP karaktert csinálunk-e. Az első azt jelenti, hogy a sztoriban kezdünk, a második azt hogy rögtön más játékosok ellen megyünk az arénákba harcolni, de erről majd részletesen később. Az RPG-t választva láthatjuk a megvásárolt kampányokat, ezekből választva egy kis töltés után a sztori elején is találjuk magunkat.

"How much is the fish?"

Az elején gyorsan szögezzük le, milyen is az üzleti / fizetési modell ennél a játéknál. Mint tudjuk, a leggyakoribb modellek a havidíjas / előfizetéses (pl. World of Warcraft) és a mikrotranzakciós (ahol mondjuk a játék ingyenes, de sok fizetős tartalom van benne, lásd a legtöbb mai MMORPG-t). A Guild Wars egy harmadik tábort gyarapít, hivatalosan nem tudom minek kéne nevezni, de adhatjuk neki a "pay once, play forever" nevet ("popf", gyorsan le is védetem). Azaz ha megvettük a játékot, akkor az abban levő tartalmakhoz korlátozás nélkül hozzáférünk, nincs havidíj és nincsenek egyéb fizetős alapfunkciók és játszhatunk amíg csak szeretnénk!

Ha azt nézzük, hogy az ArenaNet-es srácok folyamatosan, még most a második rész előtt is új valós tartalommal frissítgetik és event-ekkel színesítik a játékot, egyre inkább javítanak a funkciókon, bővítik és szépítik, akkor jogos a kérdés, hogy lehet mindezt és az üzemeltetést finanszírozni évekig adott dobozos játék eladásából?

Úgy, hogy bizonyos időközönként itt is jönnek tartalmi bővítések, most dobozos játékokból így állunk: Guild Wars Prophecies (alapjáték), Factions, Nightfall, Eye of the North (kiegészítők). Erre még rájön, hogy vannak már fizetős funkciók is (extra kinézet, több karakterhely, egyedi küldetések), bár szerencsére ezek hiányát nem vesszük észre egyáltalán, mert nem alapvető dolgokról van szó és ezek nagyon extrának számítanak már.

Összefoglalva: a megvásárolt kampányokon belül minden tartalom a miénk, minden frissítés, új helyszín, event vagy tartalom szintén, kivéve ha az egy új kiegészítő része. Nincs havidíj, nincsenek lock-olt funkciók, valóban csak néhány extra bővítés kerül pénzbe, ami átlag embernek az életben nem fog kelleni (más lenne a helyzet, ha direkt nagyon kicsi tárolóhelyünk lenne, és a bővítés pénzbe kerülne, vagy fizetős lenne a teleport stb. de itt ezekről szó sincs). Szóval nem olyan rossz dolog ez!

Játékmenet - RPG

Nézzük hogy is megy a játék! Adott egy fantasy világ, részletes sztorival és jó karakterekkel. Az alapkampányban egy bizonyos (a terület és a város meteorzápor által való elromosítása) esemény előtti Ascalon városában lehetünk a kezdő karakterünkkel. Elvégezhetünk kisebb küldetéseket, amikért pénzt, tapasztalati pontokat és képességeket kapunk. A sztoriban is haladunk folyamatosan, de mindig lesznek egyéb küldetések, vicces feladatok és más események is. Fontos különbség más játékokkal szemben, hogy itt a külső terepeken ahol harcolni fogunk, vagy dungeon-be megyünk le, nem találkozunk más, nem a csapatunkhoz tartozó játékosokkal, az egy egyedi, csak a mi csapatunk által belátható változat lesz.

Előnye, hogy nem olyan megterhelő a játék az internetkapcsolatunknak, soha többé nem kell attól félni, hogy más elrontja a küldetésünket, ellopja a mi jutalmunkat a pályáról, leöli előlünk a szörnyet, vagy csak beleüt és elveszi a tapasztalati pontokat, ránk csal egy nagy hordát és még sorolhatnám (határ az emberi hülyeség!). A városokban és egyéb outpost-okban tudunk ökörködni, beszélgetni, üzletelni és embereket toborozni esetleg egy küldetésre. A hátránya persze, hogy ezt a kinti terepen már nem tudjuk megtenni, azonban ez egy észszerű kompromisszum.
Nézzük meg elemenként, a klasszikus szerepjátékos védjegyekkel hogy állunk!

Szintlépés

Ugye ez minden szerepjátékban fontos dolog. Itt is a pályán levő szörnyek elpusztítása és a küldetések teljesítése után kapunk tapasztalati pontokat. A maximum szint: 20. Kevés? Nem biztos. A készítők célja az volt, hogy a játékosoknak ne kelljen monoton dolgokat csinálniuk és a szintjüket és a felszerelésüket fejleszteniük folyamatosan, ugyanakkor a 20 szint elérése is időbe telik. Így nem szükséges hosszú hónapok munkája hogy végre mi is másokkal tarthassunk a nehezebb terepeken, de nem is 1-2 óra játékkal leszünk a maximum szinten. Hogy akkor mitől ad kihívást a játék, a képességeknél kitérünk rá.
Minden szintlépés után kapunk elosztható "attribute" pontokat, amikkel erősíthetjük karakterünk kasztjának valamelyik kategóriáját, pl. a Fire Magic meglepő módon minden tűzmágiánk erősségét meghatározza majd. Ezeket a városokban bármikor, akárhányszor, ingyen újraoszthatjuk, csak úgy mint a magunkkal vitt képességeinket is. Minden kasztnak továbbá van egy "primary attribute"-ja is, amely passzív bónuszt is ad minden ráosztott pont után, pl. az elementalist kaszt extra energiapontokat. A másik fontos dolog, hogy minden meglépett szintért (a 20-as után is) 1 skill pont jár, amiből skill-eket tanulhatunk.
A tárgyak előkövetelményei nem a szintünk vagy más értékünk, hanem ezek az attribútum pontok lesznek. Pl. egy harcos pajzsánál a Strength attribútumból kellhet 9 pont, hogy megkapja annak védelmét. A képességeink erősségét csakis ezek a pontok határozzák meg, képességet önmagában nem lehet erősíteni csak a kategóriákat az attribútum pontokkal. Nincsenek ún. stat pontok mint erő, ügyesség stb. csak ezek a képesség kategóriák.

Kasztok

Arról már írtam a bevezető sorokban, milyen kasztok közül választhatunk a játék kezdetén. Arról azonban még nem, hogy másodlagos kasztot is felvehetünk majd. Ezek szintén a fenti listából kerülnek ki, így készíthetünk warrior monk, mesmer necromancer vagy akár elementalist ranger karaktert is, nincs semmilyen korlátozás.
A játékmenetre ez óriási hatással van, hiszen szabadon kombinálhatjuk a különféle karakterek képességeit. Az, hogy melyik az elsődleges és melyik a másodlagos kasztunk, természetesen nem lényegtelen: a másodlagos kasztunk elsődleges attribútumára nem oszthatunk pontokat, tehát ennek bónuszától elesünk, és az ebbe a kategóriába tartozó képességek nem erősíthetőek. Pl. egy warrior elementalist nem fog extra energiapontokat kapni, és nem is tudja növelni az Energy Storage attribútumát.

Képességek / Skillek

Azt már tudjuk, hogy különféle csoportokba vannak sorolva a képességek, és ezen csoportokat az attribútum pontokkal tudjuk erősíteni. Kasztonként van 4-5 ilyen csoport plusz vannak attribútum nélküli skill-ek is, azaz egy karakter durván 10 féle attribútum képességei közül válogathat, csoportonként átlagosan 20 skill-el, azaz vagy 100 különböző képessége lehet karakterünknek! Ezeket a játékban ún. skill trainer-ektől tudja megtanulni, pénzért és skill pontért cserébe. Amennyiben elit skill-ről van szó, azt csak a játékban fellelhető erősebb szörnyektől (boss) képes eltanulni azok legyőzése után.
Vannak még ún. PvE skillek is, amiket csak a szörnyek elleni csatákban lehet használni, a játékosokkal való harcban nem. Ezek erősségét a játékban a különböző helyeken véghez vitt hőstettek határozzák meg, attól függően, melyik képességet kiktől kaptuk.

Ha PvP módban játszanánk, ott néhány képesség másként működik a játékegyensúly érdekében. Ha a képesség neve mögött ott van a "(PvP)" szócska, akkor az egy módosított verziójú skill.
Képességeink többnyire energiába kerülnek, azonban léteznek ingyenesek is ("signet"-ek) vagy olyanok, amelyek adrenalint igényelnek. Ezt minden sikeresen bevitt ütés és a sebződések után kapjuk, tehát a csata hevében folyamatosan nő. Valamennyi idő eltelte után lehet őket újrahasználni, és egyes képességek használata is időt vesz igénybe, amely alatt megszakíthatnak minket (sima ütés kevés hozzá, fellökés vagy másik skill segítségével lehetséges).

Ugyan láthattuk, milyen sok képesség áll rendelkezésünkre a két kaszt révén és hogy mennyi lehetőség rejlik benne, de itt jön egy csavar: maximum 8 képességet vihetünk magunkkal egyszerre! Többet is tanulhatunk, de csak ennyi vihető a terepre, ebből pedig maximum 1 lehet elit skill és 3 PvE skill.
Na itt jön a taktikázás: sebezni is kell, gyógyulni is, esetleg segíteni a többieket, feltámasztani az elesett bajtársunkat, és akkor legyen mivel legyőzni a mágusokat, a harcosokat de akármelyik más karaktert is...hát igen, nem könnyű.

Felszerelés

Ahogy a szint (és ezzel attribútum pont) korláttal is az volt a cél, hogy egy elérhető játékidő után kb. azonos szinten legyenek a karakterek és erősségük inkább a játéktechnikában, a pontelosztásban és a skillek válogatásán múljon, a felszerelés is ebben a szellemben jött létre. A legerősebb páncélokért nem kell ritka helyen sokáig ölni, némi pénzért a városokban lehet kovácsoltatni (persze vannak ritka, szép és drága változatok is). Érdekes, hogy ugyanakkor páncélt sosem dobnak a legyőzött ellenfelek. A harcos kasztok több, mások kevesebb maximális páncéllal kell hogy beérjék.

Főbb testtájainkra jut 1-1 páncél darab, amiben van rúna és insignia ami további bónuszokat ad (életerő, energia, több védelem speciális sebzések ellen, fegyverben elementális sebzés stb), ezeket bele lehet tenni a páncélba ha megtaláltuk vagy megvettük őket. Mivel a bónuszok is kis intervallumban mozognak, az hogy 20 vagy 30 (maximális) életerő bónuszunk van-e, nem fogja eldönteni a csatát. A támadások véletlenszerűen, de eltérő eséllyel találják el valamelyik armor-t (mellvértet nagyobb, lábvédő páncélunkat kisebb, csizmánk és kesztyűnk legkisebb eséllyel).

Fegyverek hasonló elven működnek: lehet kovácsolni maximális erősségűt, bónuszokkal ellátni őket, szintén van limit a benne levő bónuszokra és ezeket a páncélokkal ellentétben a pályán is meg lehet szerezni, ha dobja valamilyen szörny. Ebből is vannak nagyon ritkák és drágák, de erősségben azok sem jobbak, mint a legerősebb kovácsmester-mű.

A vásárlás még érdekes: ugyan az árusok a játékban árulnak mindenféle tárgyat (azonosító csomagot, kulcsokat a ládákhoz), ezek egy részének ára dinamikusan alakul, a kereslet és kínálat függvényében. Tehát ha pl. nyersanyagot veszünk a páncélunkhoz, vagy festéket, tekercseket, esetleg rúnákat, ne csodálkozzunk ha a népszerűek nagyon drágák, a kevésbé népszerűek pedig rém olcsóak lesznek. Természetesen eladásnál ez szintén igaz, kis szerencsével nagyot lehet kaszálni.

Csapattársak

 

Legfőbb csapattársaink más játékosok lesznek: mehetünk csapatban velük, alapíthatunk guild-et, amelynek saját kis szigete lesz (!) ahol csak ők vannak és árusok. Itt lehet is gyakorolni akár a PvP-t vagy csak kicsit megpihenni, mehetünk velük a szörnyeket vagy más guildeket aprítani.

Természetesen elsődlegesen barátainkkal és más játékosokkal érdemes társulnunk küldetéseink során, azonban ha ők nem érnek rá vagy szeretnénk egyedül is barangolni, módunk van gép segítőkkel, ún. henchman-ekkel megtenni azt. Ez semmibe nem kerül, a városokban tudjuk bevenni csapatunkba őket, ezek előre összerakott karakterek, akiknek nevét és kasztját látjuk csak, ill. hogy milyen szinten vannak. Ennél részletesebb kontrollunk nincs felettük, harc közben sem, csak annyit tudunk megmondani nekik hogy egy pozícióban maradjanak-e vagy kövessenek minket.

Ennél sokkal intelligensebbek a hősök. Ők olyan karakterek a játékban, akiknek fontos szerepük van a sztori módban is, és ha bizonyos tettekkel kiérdemeltük akkor csatlakoznak hozzánk. Nekik már rúnázhatjuk a páncéljukat, adhatunk nekik fegyvert, összerakhatjuk a képességeiket és mindent megtehetünk, úgy mintha csak a saját karakterünkről lenne szó. A harc közben még arra is lehet direkt utasítást adni, hogy használjanak vagy éppenséggel NE használjanak egy skill-t. Így sokkal jobban tudjuk őket igazítani saját képességeinkhez és újféle taktikákkal is próbálkozhatunk.

PvP

A játék egyik nagyon fontos része, ahol a játékosok egymás ellen tudnak harcolni. Ezt nagyon sok formában megtehetik: guildek egymás elleni harcában, véletlen sorsolással előállított csapatokkal egymás ellen, hatalmas csatákban várakat ostromolva és ellenőrzési pontokat átvéve, vagy előre kiválasztott képességekből válogatva szintén két 4 fős csapat mehet egymás ellen.

Itt bizonyos képességek másként működnek ahogy már említettem. Ami viszont ennél lényegesebb különbség: készíthetünk azonnal PvP karaktert, aki 20-as szintű lesz, csak a PvP zónákhoz fér hozzá. Képességeit, páncélját, fegyverét és mindenét szabadon összerakhatjuk abból, amit már a játék során megszereztünk, minden költség nélkül. Ezek után már bele is vethetjük magunkat a PvP örömeibe.

Egy kis extra tartalom

Minden hétvégén adott event-ek vannak: most jobban esik egy bizonyos tárgy, több pontot kapsz valamilyen hőstett után, jobban fejlődhetsz egy terepen. Vannak adott ünnepekre is event-ek: vannak karácsonyi, újévi, húsvéti, halloween-i stb. játékok és tárgyak is: cukorkard, cukorka, átváltoztató italok, húsvéti tojás, csokinyúl, hógolyózás, bogárverseny, szerencsejáték és egyedi küldetések.
Vannak állandó jellegű ilyen kis játékok vagy beépített küldetések, mint pl. a boksz bajnokság, ahol normál képességek helyett kétkezi ütés képességekkel kell felülkerekednünk. Máshol óriási homokféreg-szerű lényekben utazva az ő képességeikkel kell haladnunk, vagy éppen az óriásteknősök lövegeivel bombázni az ellenséget hogy megóvjuk a kis teknősöket. Van ahol a jeges barlangban hóemberek és jégelementálok támadnak meg, vagy éppen egy vándornak kell hétről hétre változó tárgyakat elvinni némi jutalom reményében. Megvédhetünk egy kis sárkányt is a szörnyek hordáitól, ajándékot kereshetünk valaki szerelmének vagy éppen virágot szedhetünk egy hölgynek, belopózhatunk az ellenség sorai közé vagy éppen megijeszthetjük a hencegőket egy odacsalt jegesmedvével.

A legjobb, hogy nagyon sok dinamikus event van, amikor minden héten / hétvégén más a feladat és más a jutalom, gyűjteni lehet a pontokat amelyeket aztán beválthatunk különféle erős tárgyakra (elit skill-t tanító tekercs, zsákbamacska, véletlenszerű lénnyé átváltoztató ital, bónuszokat adó édességek, újabb felszerelés tároló, ritka fegyverek vagy pajzsok stb.)

Minden karakter a születésnapján (nem csak az elsőn, hanem mindegyiken) kap egy ajándék minipet-et, amit lényegében szinte csak így lehet szerezni (vagy vásárolni, esetleg nagy szerencsével nyitni valami ajándékból). Véletlenszerű, tehát akár a legritkább fajtából is kaphatunk.

Más játékokból ismerősek lehetnek a title-ök, amelyek bizonyos kiérdemelt címek. Megvan, hogy melyikhez mit kell végigcsinálni, némelyik tiszteletet parancsol (pl. minden missziót megcsináltunk egy kampányban a nehezebb fokozaton), némelyik mosolyt csal az arcunkra (részeges, szerencsés, édesszájú...). Bizonyos címek bónuszokat adnak, pl. a kincskeresők a ládák felnyitásakor jobb eséllyel tartják meg a tolvajkulcsokat, bizonyos frakcióknak sokat segítő karakterek az adott terepen több életerővel rendelkezhetnek és jobban sebeznek és így tovább. És a legjobb: nagyon sok kiharcolt eredményünkért bónuszok várnak ránk a Guild Wars 2-ben is!

Irányítás, kényelmi funkciók

A játék irányítása kézre áll, de teljesen testreszabható. A kezelőfelület szintén: mindent át lehet méretezni, áthelyezni, ahogy jól esik. Ingyenesen teleportálhatunk csapatunkkal együtt a városok között vagy bármelyik terepről vissza a városba, ingyenesen újraoszthatjuk a pontjainkat és variálhatjuk képességeinket (és másodlagos kasztunkat is!) a városokban. A party ablakban jelezhetjük hogy készen állunk-e egy kis pipa segítségével. Segítőket a városokban ingyen vehetünk magunk mellé és ha hősökről vagy saját petünkről van szó, alapvető parancsokkal irányíthatjuk is őket. Minden egyes kis frissítés után egyre jobban használható a játék, kitalálni sem lehetne már több mindent (gondolja az ember, aztán jön ismét egy frissítés :) ).

Grafika és design

A játék nagyon szépen néz ki. Stílusos a kezelőfelület, részletgazdag és igényes minden táj és objektum. A szörnyek is kidolgozottak és sokfélék, az effektek sem néznek ki rosszul, bár lehetnének látványosabbak is. Leginkább talán a tájaknál a nagy látótávolság, valódi domborzat és az igazi részletesség ami pozitívum. A karakterek is jól néznek ki, bizonyos páncélok és fegyverek igazán látványosak, némelyek kevésbé.
A legjobb, hogy ehhez képest nincs nagy gépigénye.


Zene és hangok

Aki olvasta korábbi cikkeimet is, vagy ismer, az már biztos unja hogy mindig ezzel jövök, de ha egyszer tényleg egy muzikális zseni a fickó, akkor mit lehet tenni? Szerintem csak fejet hajtani nagysága előtt, Jeremy Soule ismét nagyot alkotott.

Az általam megvásárolt alapkampányhoz annó járt egy soundtrack is, ami egy audio korong volt a játék zenéivel (aki most meglepődött, vendégem egy sörre!). Valljuk be, kevés játék zenéjét hallgatja az ember hosszú távon is a játékon kívül, de a Guild Wars soundtrack megérdemli ezt a figyelmet.
Ha nem is ez a legnépszerűbb a playlist-emen, de a játékban félelmetesen jól szólnak a számok. Mindig tökéletesen hangulatfokozó, odaillő és igényes darabok. Könnyen ráhangolódik az ember a szép tájakra és a kellemes zenére együttesen.

A hangeffektekről: a fémes-ütés-mechanikus stb. zörejek tényleg rendben vannak, de a szörnyek visítása, hörgése és nem tudom milyen hangjai néha már inkább idegesítőek. Sok játék után egyszerűen valami csörgő-zörgő masszává válik az egész, mert nagyon sok kis effekt szólal meg. Elsőre jól hangzik és talán csak engem zavart, de nagy gond nincs vele.

Összegzés

Mivel a Guild Wars 2 érkezéséig vélhetően még többet kell aludni mint 365, de talán még tovább, így addig tökéletes szórakozást nyújthat a játék a várakozóknak. Először is iszonyú mennyiségű tartalom és lehetőség van benne, szép és igényes alkotás, plusz folyamatosan naprakészen tartják és frissítik, hogy soha ne lehessen megunni.

Ráadásul elért eredményeink alapján bónuszokat fogunk kapni a második részben, ha esetleg ott is szeretnénk majd játszani, plusz a készítők ígérete alapján amíg játszanak az első résszel, addig az is futni fog tovább.

Minimum gépigény

  • Windows XP/2000/ME/98
  • 800 MHz Pentium III vagy ezzel egyenértékű
  • 256 MB RAM
  • ATI Radeon 8500 vagy GeForce 3 vagy 4 MX 32MB memóriával
  • 500 MB szabad hely
  • Internetkapcsolat
  • DirectX 8.0
Ezt meg is tudom erősíteni, mivel nagyon gyenge laptoppal amely ez a minimum konfig volt szinte egy az egyben, még tudtam játszható sebességgel futtatni a játékot.

Játszható demó

A rossz hírem, hogy jelenleg nincsen ingyenes próbaverzió a játékból. Vagy egyik ismerősönktől kell kérnünk próbakulcsot, aki megvette a játékot és kapott ilyet, vagy pedig 890 Ft-os áron kell vennünk.
Mivel ez mégis csak egy demó változat, amiért elvből nem fizetek, így azt mondom: akit érdekel, olvasson utána, nézzen róla videót, esetleg próbálja ki ismerősénél, és ha tetszik neki akkor vásárolja meg!

Teljes verzió

Most a Steam-en ~5200 Ft-ért megvásárolható a Guild Wars Prophecies és két kiegészítője (Factions és Nightfall), ami nagyon jó ár. ~2600 Ft-ért kapható az alapjáték és az Eye of the North kiegészítő (ehhez kell min. 1 másik kampány) is külön-külön.
Aki nem tudná, mit vegyen meg, annak egy tipp: az alapjáték (Prophecies) azért jó, mert mindenféle hely van benne, sivatag, havas csúcsok, lávás sziget, zöld mező, dzsungel, tehát sokszínű nagyon és természetesen sok képesség is itt található. Ugyan megvehető külön a Factions vagy a Nightfall is és enélkül használható, szerintem kár kihagyni.

Ezt bővíti a másik két kiegészítő, amelyek az új karakterkasztok, skillek és kampány miatt érdekesek. A Nightfall arab világot, a Factions pedig ázsiait idéz minden részével a fantasy elemek mellett.
Az Eye of The North annak ajánlott, aki a többit már kipörgette: ugyan ez a legnehezebb, de itt vannak a legmókásabb feladatok és legütősebb cuccok is, illetve itt válik lehetővé a Guild Wars 2-ben bónuszok feloldása.
Ha a fizikai dobozos verzót részesítjük előnyben, akkor itt is megvehetjük.

Videó


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése